FRAKT & LEVERING

Frakt leverandører

HELTHJEM

Ordren sendes direkte til din dørmatte / postkasse. Varer som ikke er egnet til å bli levert på døren vil bli levert til nærmeste butikk.

BRING - Pakke i postkasse

Ordren sendes direkte til din postkasse. Pakker som er for store for postkassen henges på døren, eller leveres til nærmeste postkontor. Hvis du har akseptert at utlevering kan skje uten signatur, kan pakken settes igjen etter avtale. Når pakken er utlevert går risiko over til mottaker.

BRING - Pakke til hentested

Ordren sendes direkte til ønsket hentested og du vil motta en melding når den er klar for å hentes. Du vil få en oversikt over nærmeste hentesteder når du legger inn din postkode i utsjekk. 


Hva koster frakten?

Vi tilbyr gratis frakt på pakker som sendes med HeltHjem og Bring- Pakke i postkasse.
Bring - Pakke til hentested eller Pakkeboks koster 29 kr på ordrer over 1000 kr, og 69kr på ordrer under 1000 kr.

Når får jeg pakken min?

Vi sender som regel varene ut første arbeidsdag etter din bestilling. Helthjem og Bring leverer våre forsendelser raskt over hele landet. Det tar normalt kun 1-4 virkedager fra pakken er sendt, til du mottar din pakke direkte på din dørmatte, i postkassen eller hos et utleveringssted i nærheten av der du bor.

Under store kampanjer kan det oppstå forsinkelser, og det kan beregnes 1-2 virkedager ekstra.

OBS! Merk postkassen din tydelig med navn og adresse for å unngå forsinkelse og problemer ved levering. Posten anbefaler at man forsikrer seg at postkassen er godt merket og sjekker hva de har registrert om deg i Postens adresseregister og eventuelt rette opp dette.


Hvordan vet jeg når & hvor jeg kan hente pakken min?

HeltHjem og Bring sender deg sms og/eller e-post så snart de har mottatt din pakke fra oss og sendt denne videre til din dørmatte, postkasse eller ditt nærmeste utleveringssted.

I varslene fra Helthjem og Bring vil du få informasjon om hvordan du kan spore din pakke på vei til deg. Du blir også varslet når pakken har kommet frem til din dørmatte, postkasse eller ditt nærmeste utleveringssted hvor du kan hente din pakke.


Hvor er pakken min?

Vi anbefaler deg å benytte deg av sporingen du mottar fra HeltHjem og Bring. Dersom det skulle være spørsmål vedrørende pakken etter at den har blitt overlevert til valgt fraktleverandør, anbefaler vi å kontakte fraktselskapet direkte for raskest svar.

Hvor lang tid har jeg til å hente pakken min?

Hentefristen på pakker som leveres til utleveringssted og i pakkeboks er 7 dager. Mottakere som har behov for at pakken ligger lengre kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via sms.


Hvorfor ble pakken min levert på en annen måte enn valgt i utsjekk?

Dersom pakken din er for stor for postkasse eller verdien på pakken er for høy, vil den automatisk endre seg til pakke ved nærmeste hentested. Det gjøres automatisk for å øke sikkerheten ved leveringen. Det vil også kunne hende dersom fraktleverandøren ikke kommer til hjemme hos deg eller lignende utfordringer ved hjemleveringen.


Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken innen fristen?

Om du skulle være borte pga ferie eller lignende som hindrer deg i å hente pakken, tilbyr fraktleverandørene normalt en forlenget henteperiode. Vi anbefaler å ta kontakt med fraktleverandøren direkte ang. slike utfordringer.

Dersom du unnlater å hente bestilte varer, kan MyMuse ifølge salgsbetingelsene trekke deg et håndteringsgebyr. Derfor anbefaler vi alltid at du henter pakken og returner ved bruk av vår returetikett om du skulle ønske å benytte deg av angrefristen.

 


Leverer dere til Svalbard?

Nei, det gjør vi dessverre ikke enda.